روشن نشدن آیفون می تواند نشان دهنده بروز یک ایراد جدی در قطعات سخت افزاری گوشی باشد. اما احتمال وجود یک مشکل یا ناهماهنگی نرم افزاری هم بالاست و نمی توان این مسئله را نادیده گرفت. در عین حال گاهی روشن نشدن گوشی آیفون، هیچ علت به خصوصی نداشته و به سادگی می توان مشکل را برطرف کرد. در ادامه به شکل مفصل تر به شما می گوییم که چرا گوشی آیفون روشن نمی شود و چه اقداماتی باید برای برطرف کردن این مشکل انجام دهید. البته تیم تعمیر موبایل زودکمک هم برای ارائه خدمات تخصصی تر در کنار شماست.

رفع مشکل روشن نشدن آیفون

دلایل روشن نشدن گوشی آیفون

وقتی گوشی موبایل اپل یا هر برند دیگری روشن نمی شود، تقریبا تمام قطعات از باتری گرفته تا برد و ال سی دی و کلید پاور و ... متهم هستند. برای شناسایی مجرم اصلی، باید گوشی را عیب یابی کرد. ممکن است مسئله مربوط به کلید پاور باشد و این دکمه به درستی کار نکند. گاهی موبایل شما روشن می شود، اما چون ال سی دی آسیب دیده است، صفحه سیاه است و تصور می کنید که گوشی خاموش است. روشن نشدن گوشی آیفون همچنین می تواند ناشی از خرابی باتری باشد. به این معنی که باتری درست کار نکرده و موبایل شارژ نمی شود. البته ویروسی شدن، قدیمی بودن نسخه سیستم عامل، معیوب بودن فایل ها و برنامه ها و این قبیل مشکلات نرم افزاری هم می توانند مانع از روشن شدن گوشی شوند.

مشاوره آنلاین زودکمک

راهکارهای رفع مشکل روشن نشدن آیفون اپل

شارژ کردن گوشی

در صورت روشن نشدن گوشی آیفون، پیش از هر اقدام دیگری دستگاه را شارژ کنید. پس از 15 تا 20 دقیقه، گوشی را در حالی که به شارژر وصل است روشن کنید. اگر دستگاه همچنان روشن نشد، مشکل از بخش دیگری است و باید اقدامات بعدی را انجام دهید.

راه ‌اندازی اجباری  (Force Reboot)

دومین راهکار برای رفع مشکل روشن نشدن آیفون اپل، راه‌اندازی اجباری آیفون از طریق فشردن همزمان کلید پاور و Home است. دقت کنید که باید کلیدها را تا زمانی نگه دارید که لوگوی اپل روی صفحه نمایش داده شود.

نشدن گوشی آیفون

تعمیر و تعویض باتری

راه حل دیگری که می تواند مشکل روشن نشدن آیفون را حل کند، تعمیر یا تعویض باتری است. البته برای تشخیص این مسئله که باتری واقعا آسیب دیده و نیاز به ترمیم یا تعویض دارد، حتما باید از تعمیرکاران موبایل کمک بگیرید.

تعمیر و تعویض برد

گاهی روشن نشدن گوشی آیفون مربوط به خرابی برد یا از کار افتادن این قطعه است. در این صورت باید هرچه زودتر به فکر ترمیم یا تعویض برد موبایل اپل باشید.

خروج از حالت DFU

یکی از دلایل روشن نشدن گوشی آیفون، جیلبریک شدن دستگاه و قرار گرفتن آن در حالت DFU Mode است. برای خروج از این وضعیت باید از نرم افزارهای ویژه استفاده کنید. بهتر است در چنین شرایطی از تکنسین های تعمیر موبایل اپل کمک بگیرید تا با استفاده از برنامه ها و نرم افزارهای مخصوص، مشکل را برطرف نمایند.

چگونه گوشی را از حالت DFU خارج کنیم؟

تعویض ال سی دی آیفون

چنانچه تعمیرکار مطمئن شود که تمامی قطعات گوشی سالم هستند و ال سی دی ایراد دارد، این قطعه را با یک نمایشگر جدید جایگزین می کند. به این ترتیب مشکل برطرف شده و می توانید بدون ایراد از گوشی خود استفاده کنید. البته ال سی دی جدید باید حتما اورجینال باشد. در غیر این صورت عملکرد درستی در گوشی ندارد و چه بسا موبایل شما دچار مشکلات و ایرادات دیگری شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1402/12/26-09:42

درود بر شما تنها عزیز

در این رابطه گوشی نیاز به بررسی توسط تکنسین دارد. با 1662 تماس بگیرید.

تنها
1402/12/23-19:59

سسلام گوشی من شارژش خالی شده بعد دکمه پاورش میزدم میزدکه باید شارژش کنی زدمش شارژ تو شارژ دکمه پاورش فشار دادم که روشن شه ولی روشن نشد

معصومه
1402/07/25-15:43

افرین درست شد