وصل نشدن PS4 به اینترنت یکی از مشکلات شایعی است که ممکن است بسیاری از کاربران با آن روبرو شوند. در صورت مواجهه به این مشکل امکان تجربه بازی های آنلاین وجود ندارد و نمی توان دانلود، آپدیت و خرید بازی انجام داد. اما برای اینکه دلیل آن را بدانید در ادامه ما را همراهی کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک

وصل نشدن PS4 به اینترنت با کابل LAN

اغلب مشکلاتی که مربوط به وصل نشدن پلی استیشن 4 به اینترنت است، در وای فای رخ می دهد. اما گاهی با کابل LAN نیز ممکن است این اتفاق بیفتد. برای اینکه از اتصال آن اطمینان پیدا کنید، کابل را به لپ تاپ وصل کرده و از وصل بودن آن مطمئن شوید.

در صورتی که کابل مشکلی نداشت، امکان وجود آسیب درگاه LAN روی روتر وجود دارد. به این ترتیب با اتصال کابل به یک درگاه دیگر روی روتر، تلاش کنید مشکل برطرف شود. علاوه بر این، در صورت وجود گرد و غبار روی درگاه LAN ابتدا آن را تمیز کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

وصل نشدن PS4 به اینترنت


بررسی دلایل و رفع مشکل وصل نشدن PS4 به اینترنت

مهم ترین نکته ای که گیمرهای حرفه ای هنگام وصل نشدن پلی استیشن 4 به اینترنت یادآور می شوند این است که کنسول باید توسط کابل به مودم متصل شود. اما گاهی اتفاق می افتد که کنسول از مودم فاصله زیادی دارد و باید از طریق وای فای به آن وصل شد. در این روند ممکن است مشکلاتی پیش آید که برای حل آن ها می توان از طریق روش های زیر اقدام کرد:

ری استارت کردن کنسول و مودم

چنانچه با مشکل وصل نشدن PS4 به اینترنت مواجه شدید، ابتدا باید کنسول و روتر را ری استارت کنید. اگر مشکل موقتی باشد، با انجام دادن این کار قطعا رفع می شود. اما در صورتی که مشکل جدی باشد، باید راه های دیگری را انتخاب کنید.

به منظور ری استارت کردن مودم، دکمه خاموش را بزنید و حدودا 10 ثانیه صبر کنید و سپس اقدام به روشن کردن آن نمایید. پس از راه افتادن مودم، به سراغ کنسول رفته و با فشار دادن دکمه PS و انتخاب گزینه Restart PS4 در بخش Power، کنسول را نیز ری استارت کنید تا مشکل برطرف شود.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

تست کردن شبکه پلی استیشن 4

در مرحله بعد برای کشف علت وصل نشدن PS4 به اینترنت، می توانید از ابزار تست شبکه خود کنسول استفاده کنید. با کمک این ابزار متوجه خواهید شد که دقیقا مشکل کار چیست. به همین منظور ابتدا به Setting رفته و سپس با انتخاب Network گزینه  Test Internet Connectionرا بزنید.

در این مرحله اتصال شما در 3 بخش بررسی می شود که از این قرار هستند:

  • Obtain IP Address

پیام Successful زمانی مشاهده می شود که کنسول با موفقیت آدرس IP را از روتر دریافت کند. در غیر این صورت امکان اتصال کنسول به روتر وجود ندارد.

  • Internet Connection

این مورد بیانگر این است که دسترسی یا عدم دسترسی کنسول به اینترنت وجود دارد. در صورتی که پیام موفقیت آمیز نمایش داده نشد، ایراد از روتر و اینترنت است.

  • Play Station Network Sign-In

با این مورد دسترسی شما به شبکه PSN مورد بررسی قرار می گیرد. با نمایش پیام Failed امکان مسدود شدن شبکه PSN توسط سرویس دهنده اینترنت وجود دارد.

در صورتی که این مراحل را با موفقیت انجام دادید، کنسول شما با مشکلی در برقراری ارتباط مواجه نیست.

بیشتر بخوانیم : تعمیر پلی استیشن

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

بررسی نام شبکه و رمز عبور روتر

چنانچه کنسول به روتر وصل نمی شود، در تست Obtain IP Address پیام موفقیت نمایش داده نخواهد شد. در این حالت دلیل وصل نشدن PS4 به اینترنت در درست وارد نکردن اطلاعات شبکه است. به همین منظور باید مجددا به شبکه وصل شوید.

 _ بنابراین ابتدا به Setting رفته و سپس Network را بزنید.

تغییر Setting

_ پس از آن Set Up Internet Connection را انتخاب کنید.

انتخاب Set Up Internet Connection

_ سپس Use Wi-Fi را بزنید.

انتخاب Use Wi-Fi

_ و در آخر با انتخاب Easy به شبکه متصل شوید.

انتخاب Easy

چنانچه قصد اتصال به وای فای مخفی در PS4 را دارید، لازم است در SSID گزینه Set Up Manually را انتخاب نمایید و نام مورد نظر را به شکل دستی وارد نمایید. اما در صورتی که قصد اتصال با کابل را دارید، در بخش Set Up Internet Connection به جای Use Wi-Fi گزینه Use LAN Cable را بزنید.

در این بخش دقت کنید که رمز عبور را به طور صحیح وارد کنید. چرا که اغلب مشکلات وصل نشدن PS4 به اینترنت، ورود رمز اشتباه است. در صورتی که تمام این موارد به درستی وارد شده باشند، ممکن است مشکل از آدرس DNS شرکت سرویس دهنده اینترنت باشد. بنابراین می توانید از یک شرکت دیگر کمک بگیرید.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

بررسی آنلاین بودن شبکه PSN

چنانچه با مشکل وصل نشدن PS4 به اینترنت مواجه شدید، ممکن است مشکل از جانب شما نباشد. شبکه PSN در برخی مواقع به علت خرابی ساعت ها از دسترس خارج می شود. خصوصا زمانی که تست PlayStation Network Sign-In موفقیت آمیز نباشد.

بررسی آنلاین بودن شبکه PSN

به منظور اطمینان از آنلاین بودن شبکه PSN در کنسول می توانید از طریق Setting به بخش Network رفته و سپس با انتخاب View Status of PlayStation Network Services متوجه می شوید که سرویس PSN فعال است یا غیر فعال. در صورتی که فعال نبود، باید صبر کنید سونی مشکل را برطرف سازد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

Parham
1402/02/10-20:31

سلام من ps4 دارم ولی وقتی میخوام به اینترنت گوشیم وصل بشم رمز هم میزنم ولی انفاقی نمی افته و میزنه cannot چیکار باید کنم؟