در صورتی که تایمر خراب شود، عملکرد سایر بخش‌ های دستگاه را تحت تاثیر قرار می ‌دهد. به همین دلیل بسیار مهم است که تعمیر تایمر لباسشویی به موقع انجام گیرد تا از بروز ایرادات جدی تر پیشگیری شود. زود کمک با برخورداری از تیمی کارکشته، تعمیر ماشین لباسشویی شما را با سرعتی بی‌ نظیر و در بالاترین سطح کیفی انجام می‌ دهد.

 متخصصین این مرکز تمام بخش‌ های دستگاه را به دقت بررسی می‌ کنند تا مطمئن شوند که ایراد از جانب تایمر است. سپس با توجه به وسعت خرابی ‌ها قطعه معیوب را تعمیر یا تعویض می نمایند. ناگفته نماند کارشناسان قبل از این که مطمئن شوند تایمر قابل تعمیر نیست، به هیچ وجه اقدام به عوض کردن آن نمی کنند.تعمیر تایمر ماشین لباسشویی در چند مرحله انجام می شود که شامل بررسی کلید یا سوئیچ درب، بررسی و تعمیر موتور تایمر و بررسی سنسور کنترل سطح آب می شوند. هریک از این مراحل باید با دقت و مهارت بسیار بالا و با استفاده از ابزار مخصوص انجام شوند. البته در فیلم آموزش تعمیر تایمر ماشین لباسشویی، با مراحل این کار آشنا می شوید. با این حال، بهتر است برای دریافت خدمات تخصصی تر، از تکنسین های مجرب تعمیرات ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

تعمیر تایمر لباسشویی

ثبت سفارش آنلاین تعمیرتایمر لباسشویی

برای تعمیرتایمر لباسشویی به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر لباسشویی را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، لپ تاپ خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات لباسشویی، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

عملکرد تایمر ماشین لباسشویی به چه عواملی بستگی دارد؟

نحوه عملکرد تایمر لباسشویی به این صورت است که نخست اطلاعات مورد نیاز را از سنسورها دریافت می کند. سپس فرمان ‌های لازم را برای شستشو به قطعاتی مانند پمپ، سلونوید و موتور می فرستد. عوامل مختلفی مانع از عملکرد صحیح قطعه شده و تعمیر تایمر لباسشویی را ضروری می ‌سازند که عبارتند از:

  • چنانچه ماشین پر شده، اما تایمر جلو نمی‌ رود؛ به احتمال زیاد سوئیچ کنترل سطح آب خراب شده است.

  • اگر دستگاه در حال انجام فرآیند شستشو بوده، اما تایمر حرکت نکند؛ ممکن است مشکل از ناحیه موتور تایمر باشد.

  • خراب شدن پمپ تخلیه هم باعث می ‌شود، چرخه شستشو تا یک مرحله پیش برود، در حالی که تایمر حرکت نمی ‌کند.

  • در صورتی که لباسشویی شروع به کار نماید، اما در مرحله پر شدن متوقف گردد؛ ایراد از ناحیه شیر ورودی است.

  • سوئیچ درب، برق مورد نیاز برای تایمر و مدارهای موتور را تامین می ‌کند. بنابراین اگر این قطعه معیوب باشد، تایمر از کار می ‌افتد.

بیشتر بخوانید: نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی

آموزش مراحل تعمیر و تعویض تایمر لباسشویی      

در حالت کلی روند تعمیر تایمر لباسشویی یا تعویض آن به شرح ذیل است:

مرحله اول:

بررسی سوئیچ درب

سوئیچ درب ماشین لباسشویی جزء قطعات امنیتی آن به شمار می رود که باز یا بسته بودن درب را کنترل می‌ کند. در صورتی که درب دستگاه به طور کامل بسته نشود، سوئیچ سیگنال مرتبط با این موضوع را به تایمر می فرستد. در چنین شرایطی ماشین متوقف شده و چرخه شستشو آغاز نخواهد شد.

حال اگر سوئیچ صدمه ببیند، فرآیند تشخیص باز یا بسته بودن درب مختل می ‌گردد. در چنین شرایطی کارشناسان زود کمک سوئیچ را به دقت مورد بررسی قرار داده و آن را تعمیر می ‌کنند. چنانچه مشکل از ناحیه این قطعه نباشد، به سراغ مرحله بعدی می‌ روند.

مرحله دوم:

چک کردن موتور تایمر و تعمیر آن

تایمرهای لباسشویی مجهز به موتوری هستند که باعث جلو رفتن آن بر اساس برنامه شستشو می‌ شود. اگر مشاهده کردید تایمر با برنامه مورد نظر تطابق ندارد، به احتمال زیاد موتور آن آسیب دیده است.

در چنین مواقعی کارشناسان نمایندگی تعمیرات لباسشویی موتور تایمر و اتصالات آن را به کمک ابزاری به نام مولتی متر چک می‌ کنند. اگر مشخص شد که ایراد از ناحیه این قطعه است، اقدامات لازم برای تعمیر تایمر لباسشویی به عمل می‌ آید. در غیر این صورت تعمیرکار مربوطه، مراحل عیب یابی را ادامه می ‌دهد.

مرحله سوم:

ارزیابی سنسور کنترل سطح آب

قطعه بعدی که مورد بررسی قرار می‌ گیرد، سنسور کنترل کننده سطح آب است. طراحی ماشین‌ های لباسشویی به نحوی انجام شده که شلنگ کوچکی به سوئیچ کنترل کننده آب متصل می شود. حال اگر این شلنگ شل شود، آب از دستگاه سرریز می‌ کند.

از این رو متخصصی که وظیفه تعمیر را بر عهده دارد، بخشی از سر شلنگ را جدا می ‌کند. سپس آن را به کمک یک بست به سوئیچ اتصال می ‌دهد. البته ممکن است خود سنسور خراب شده باشد که در این صورت قطعه تعمیر یا تعویض خواهد شد.

مرحله چهارم:

تعویض تایمر لباسشویی

پس از طی کردن مراحل فوق اگر تکنسین به این نتیجه برسد که تعمیر تایمر لباسشویی امکان ‌پذیر نیست، اقدام به تعویض آن می‌ کند. تعویض تایمر به صورت زیر انجام می‌ شود:

  • ابتدا متخصص دو شاخه لباسشویی را از برق می ‌کشد و پنل جلویی آن را باز می ‌کند.

  • سپس سیم ‌های تایمر با رعایت نکات ایمنی جدا می ‌شوند.

  • در گام بعدی طی تکنسین تایمر خراب را خارج نموده و قطعه جدید را جایگزین آن می سازد.

  • در نهایت سیم ‌ها و اتصالات را وصل می ‌کند و پنل ماشین را می ‌بندد.

بیشتر بخوانید: بهترین دمای شست و شوی لباس چقدر است؟

تعویض تایمر لباسشویی

فیلم آموزشی تعمیر تایمر ماشین لباسشویی

حجم ویدئو: MB 3.6
مدت زمان ویدئو: 27 ثانیه
موضوع ویدئو: تعمیر تایمر ماشین لباسشویی

سوالات متداول کاربران لباسشویی

1- کوتاه ترین و طولانی ترین چرخه لباسشویی چیست؟

برنامه شستشوی سریع یا Quick Super کوتاه ‌ترین چرخه لباسشویی است که حدود ۱۵ دقیقه طول می‌ کشد. البته در بعضی از برندها زمان چرخه Quick Super حدود ۳۰ دقیقه است. در طرف مقابل برنامه شستشوی eco به عنوان طولانی ‌ترین چرخه لباسشویی شناخته می ‌شود. با فعال کردن این آیتم شستشوی البسه بیشتر طول می ‌کشد تا در مصرف آب و برق صرفه ‌جویی گردد.

2- چرا تایمر لباسشویی را نمی توان تغییر داد؟

در صورتی که نمی توانید تایمر شستشو را تغییر دهید، به احتمال زیاد مجموعه قفل درب، هیدروستات یا موتور تایمر آسیب دیده اند. هرگونه ایراد در پمپ، برد الکترونیکی و موتور لباسشویی نیز به این مشکل ختم می ‌شوند.

3- چرا لباسشویی طولانی مدت کار می کند؟

طولانی کار کردن ماشین لباسشویی می ‌تواند به خاطر وجود کف بیش از حد در درام یا ایراد در سیستم گرمایشی دستگاه باشد. ناهموار بودن البسه در درام، استهلاک میله‌ های تعلیق و معیوب بودن سنسور هم در بروز این مسئله نقش دارند.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران