تعمیر گوشی آبخورده امکان پذیر است اگر قطعات آن قابل ترمیم باشند! این جمله به ظاهر کوتاه، در عمل بسیار وسیع بوده و نیاز به بررسی دقیق و جزء به جزء دارد. آبخوردگی موبایل، مشکلات مختلفی را در آن ایجاد می کند. ممکن است با اقدامات درستی که انجام می دهید و با لطف چاشنی خوش شانسی، قطعات آسیب جدی نبینند. در این صورت می توان مجدد از گوشی استفاده کرد. اما تعمیر گوشی آبخورده در شرایطی که قطعات داخلی (باتری، مین برد، ال سی دی و ...) آسیب جدی دیده اند، بسیار دشوار بوده و شانس خیلی کمی دارد. اگر گوشی شما دچار آبخوردگی شده است، زودکمک تخصصی ترین خدمات را در زمینه عیب یابی و تعمیر آن به شما ارائه می دهد. درخواست تعمیر موبایل را در زودکمک ثبت کرده و منتظر همکاران ما باشید. برای آشنایی با جزئیات بیشتری در مورد تعمیر موبایل آبخورده هم می توانید ادامه مطلب را دنبال کنید.

ثبت درخواست تعمير موبايل آبخورده

برای تعمیر موبايل آبخورده به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمير موبايل آبخورده را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، سی موبايل آبخورده خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات موبایل، ترمیم کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

آیا تعمیر گوشی آبخورده امکان پذیر است؟

پاسخ این سوال به میزان آسیبی بستگی دارد که رطوبت به اجزای گوشی رسانده است. اگر به سرعت گوشی را از آب بیرون آورده و اقدامات درستی برای خشک کردن آن انجام داده باشید، احتمالا رطوبت به قطعات حساس آن نرسیده است. در این صورت شانس زیادی برای تعمیرگوشی آبخورده وجود دارد و تکنسین های تعمیرات موبایل زودکمک، آن را ترمیم می کنند. اما زمانی که آب به برد، باتری و ... رسیده و آنها را از کار انداخته باشد، کار دشوار می شود. البته همکاران ما در واحد تعمیر موبایل زودکمک، نهایت تلاش خود را برای تعمیر گوشی آب خورده شما به کار می بندند. در این شرایط باید قطعات آسیب دیده را تعویض کرد تا مشکل دستگاه برطرف شود.

 

تعمیر گوشی آبخورده

 


پیش از تعمیر گوشی آب خورده چه باید کرد؟

وقتی گوشی شما خیس می شود، اولین کاری که باید پیش از تعمیر گوشی آب خورده خود انجام دهید، خاموش کردن فوری دستگاه است. آب دشمن الکتریسیته است، بنابراین تا دیر نشده گوشی را خاموش کنید تا میزان آسیب دیدگی آن کمتر شود. این که گوشی شما هنوز روشن است، به معنای سالم بودن آن نیست. بلکه احتمال اینکه اجزای آن در شرف آسیب دیدگی باشند خیلی زیاد است. نکاتی وجود دارد که پیش از آنکه بخواهید گوشی خیس شده خود را برای تعمیر به تعمیرگاه بفرستید، حتماً باید رعایت کنید.

۱ - فوراً گوشی را خاموش کنید

همانطور که گفته شد، آب می تواند دشمن اصلی الکتریسیته باشد. پس وقتی گوشی خود را از آب درآوردید اولین کاری که باید انجام دهید، خاموش کردن آن است. هر چه دیرتر گوشی خود را خاموش کنید، آسیب جدی تری به آن وارد می شود. سپس با استفاده از یک مکنده، سعی کنید آب را از داخل گوشی خارج کنید. برخی به اشتباه از سشوار برای خشک کردن گوشی آب دیده خود استفاده می کنند، در حالی که نمی دانند با این کار آب را به سایر نقاطی که هنوز خیس نشده و آسیب ندیده می فرستند.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۲- به هیچ وجه گوشی آب خورده خود را به شارژ نزنید

وقتی گوشی شما آب خورده، بزرگ ترین اشتباهی که می تواند باعث بیشتر شدن آسیب دیدگی شود، به شارژ زدن گوشی است. وقتی گوشی آب خورده باشد و آن را به شارژ بزنید، به خاطر اتصالی به وجود آمده، آن دشارژ خواهد شد. در نتیجه جریان وارد دیوایس شده و در نهایت باعث آسیب رساندن به مدار اصلی می شود. بنابراین پیش از تعمیر گوشی آب خورده به هیچ عنوان آن را به شارژ نزنید.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۳- فوراً به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید

تعمیر گوشی آب خورده حساسیت بالایی دارد. بنابراین فوراً بعد از این اتفاق، باید به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه توان گوشی را ارزیابی کرد و میزان خسارت وارد شده به قطعاتش را بررسی کرد. توصیه می کنیم به هیچ عنوان خودتان از راه کارهای اشتباهی که در اینترنت به عنوان تعمیر آب خوردگی گوشی یاد می شود استفاده نکنید.

 

پیش از تعمیر گوشی آب خورده چه باید کرد؟

 


هنگام آبخوردگی موبایل چه کنیم؟

پیش از اقدام به تعمیر موبایل آبخوردگی و زمانی که گوشی در آب می افتد، می توانید با چند اقدام ساده، میزان خسارات وارده را به حداقل برسانید. قبل از هر کاری، بلافاصله گوشی را از آب بیرون بیاورید. دستگاه را حتما خاموش کرده و در صورت امکان، باتری را جدا کنید. گوشی را تکان ندهید و در صورت امکان، آن را در محیط باز بگذارید تا خشک شود. اقداماتی مثل گذاشتن موبایل در ظرف برنج و ... استاندارد نیستند و ممکن است آسیب دیدگی دستگاه و قطعات داخلی آن را بیشتر کنند. بسیار مهم است که حداقل تا 24 ساعت هیچ کاری با گوشی انجام ندهید؛ حتی یک تماس یا جرقه کوچک می تواند به مدارهای داخلی آسیب جدی وارد کند. بهتر است در اولین فرصت به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کرده و اقدام به تعمیر گوشی آبخورده خود نمایید.


راه کارهای اشتباه تعمیر آبخوردگی گوشی که نباید انجام دهید

برخی از وب سایت ها روش های عجیب و غریبی را برای تعمیر گوشی آب خورده در منزل معرفی می کنند که بی فایده است و حتی گاهی می تواند میزان آسیب دیدگی گوشی شما را هم افزایش دهد. در ادامه به برخی از رایج ترین این موارد خواهیم پرداخت:

۱- گوشی خیس را داخل کیسه برنج بریزید!

یکی از متداول ترین اشتباهاتی که برای تعمیر گوشی آب خورده پیشنهاد می شود، گذاشتن گوشی خیس داخل کیسه برنج نپخته است. هرچند این کار باعث می شود تا حدی رطوبت گوشی از بین برود، اما در عوض باعث نفوذ گرد و خاک همراه با دانه ;های برنج به داخل گوشی خواهد شد که در نتیجه صدمات بدتری را به آن وارد می کند.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۲- گوشی را با سشوار خشک کنید

دیگر ایده دیوانه واری که برای تعمیر گوشی آب خورده در اینترنت دیده می شود، خشک کردن گوشی با سشوار است. باد سشوار باعث خشک شدن گوشی نمی شود، بلکه آب را داخل گوشی به حرکت درمی آورد تا بخش هایی که هنوز خیس نشده اند هم خیس شوند. علاوه بر این، حرارتی که باد سشوار باعث به وجود آمدن آن می شود، باعث آسیب رساندن به آی سی های گوشی شده و تعمیر را سخت تر و سخت تر می کند.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۳- گوشی را داخل فریزر بگذارید

این شاید عجیب ترین راه حلی است که برای تعمیر گوشی آب خورده شنیده می ;شود. برخی از سایت ها می گویند گوشی تان را به محض خیس شدن داخل فریزر بگذارید. اما این کار نه تنها هیچ کمکی به از بین بردن رطوبت نمی کند، بلکه باعث می شود تمام آبی که داخل گوشی رفته منجمد شود و هزینه های بیشتری را روی دست شما بگذارد.

 

راه‌کارهای اشتباه تعمیر آبخوردگی گوشی که نباید انجام دهید

 


آیا گوشی که بعد از آبخوردگی خاموش شده قابل تعمیر است؟

وقتی گوشی بعد از آبخوردگی خود به خود خاموش می شود، یعنی مین برد یا ال سی دی یا باتری آن کاملا از کار افتاده است. ممکن است مدارها آسیب دیده و یا بر اثر نفوذ رطوبت، دچار اتصالی شده باشند. این احتمال هم وجود دارد که اتصالات سولفاته شده باشند. البته احتمال سوختن برد و نمایشگر را نیز باید در نظر داشت. در حالی که بسیاری تصور می کنند هیچ شانسی برای تعمیر گوشی آبخورده که خاموش می شود وجود ندارد، همه چیز بستگی به شدت آسیب دیدگی قطعات دارد. کارشناسان زودکمک، اول گوشی را به خوبی بررسی و عیب یابی کرده و میزان خرابی قطعات مختلف آن را برآورد می کنند. سپس با ترمیم قطعات یا تعویض مدارها و اتصالات معیوب، موبایل را تعمیر می نمایند.

 

آیا گوشی که بعد از آبخوردگی خاموش شده قابل تعمیر است؟

 


هزینه تعمیر گوشی آب خورده چقدر است؟

محاسبه هزینه تعمیر گوشی آب خورده کاملاً به میزان آسیبی که دستگاه دیده بستگی دارد. به همین خاطر است که توصیه می کنیم به محض آبخوردگی گوشی، فوراً آن را خاموش کرده و به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید تا آسیب کمتری به گوشی شما وارد شود. در صورتی که آب وارد مدار اصلی گوشی شود، هزینه تعمیر به طرز وحشتناکی بالا خواهد رفت. همچنین آبخوردگی باتری، نمایشگر و دیگر قطعات نیز می تواند به مراتب هزینه تعمیر گوشی را افزایش دهد. محاسبه هزینه تعمیر آب خوردگی گوشی به بررسی یک کارشناس تعمیر نیاز دارد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1403/01/11-16:51

درود بر شما مهساولی

در این رابطه لازم است که گوشی از نزدیک بررسی شود.

جهت اطلاعات تکمیلی با مرکز ما به شماره 1662 تماس بگیرید.

مهساولی
1403/01/09-15:21

سلام وقت بخیر من گوشیم افتاد داخل استخر سریع درش اوردم و خشکش کردم برفکی زد و خاموش شد کامل خشکش کردم و گزاشتمش تو کیسه برنج و فرداش یکمی تو آفتاب و بعد بردمش تعمیراتی گفتن که ابخوری شدید داشته و ال سی دی و شارژرش سوخته الان درست بشه دیگه مثل قبل میشه گوشیمو ۱هفته بود خریده بودم . باید بفروشمش یا همون قابل استفاده هست ؟؟؟