تعمیر ماشین ظرفشویی در کارگاه های تخصصی زودکمک به شکلی انجام می شود که مجددا از این دستگاه استفاده کرده و ناچار به تعویض آن با نمونه جدید نباشید. فرقی ندارد که ماشین ظرفشویی شما از کدام برند باشد؛ در هر صورت می توانید درخواست تعمیرات آن را در سامانه جامع زودکمک ثبت کنید و منتظر ترمیم آن توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات لوازم خانگی باشید. زودکمک به صورت تلفنی و آنلاین در خدمت شماست تا ساده ترین مسیر را برای تعمیر ماشین ظرفشویی طی کرده و تجربه ای جدید و متفاوت در این زمینه داشته باشید.

ثبت سفارش آنلاین تعمیر لپ تاپ

برای تعمیر موبایل سامسونگ به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر گوشی سامسونگ را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، موبایل سامسونگ خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات موبایل، ترمیم کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

سرویس ماشین ظرفشویی

کارشناسان تعمیر ماشین ظرفشویی به کاربران توصیه می کنند که این دستگاه را به صورت دوره ای سرویس کنند. با این کار، ظرفشویی و اجزای مختلف آن به صورت منظم بررسی می شوند و به این ترتیب هرگونه آسیب دیدگی یا ایراد موجود در دستگاه، شناسایی می شود. برای سرویس ماشین ظرفشویی، بخش های مختلف دستگاه، از جمله فیلترها بررسی شده و در صورت نیاز، پاکسازی یا تعویض می شوند. همچنین کلیدها، کابل برق و ... هم باید همواره چک شوند تا از سالم بودن آنها مطمئن باشید. پس از این که کارشناس اجزای ظرفشویی را بررسی کرد، در صورت وجود هرگونه ایراد یا آلودگی، مسئله برطرف شده و به این ترتیب، از خرابی قطعات جلوگیری می شود. شما می توانید برای دریافت تخصصی ترین خدمات در زمینه سرویس ماشین ظرفشویی، از تکنسین های تعمیرات ظرفشویی کمک بگیرید.

سرویس ماشین ظرفشویی

تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران

تعمیر ظرفشویی در ستارخان

تعمیر ظرفشویی در ستارخان، با ثبت سفارش در سامانه جامع تعمیراتی زودکمک، در اسرع وقت و با بهترین کیفیت انجام می شود. پس از ثبت درخواست تعمیرات ماشین ظرفشویی در این سامانه یا اپلیکیشن آن، سفیران زودکمک به آدرس شما می آیند. دستگاه در آدرس مورد نظر شما عیب یابی شده و به شکل تخصصی، تعمیر می گردد. چنانچه نیاز به تعویض قطعات باشد، همکاران ما تنها از نمونه اورجینال استفاده می کنند تا دستگاه بهترین عملکرد را پس از تعمیر داشته باشد.

تعمیرات ظرفشویی در ولیعصر

چنانچه نیاز به تعمیرات ظرفشویی در ولیعصر دارید، زودکمک در خدمت شماست. تنها کاری که باید انجام دهید، ثبت درخواست در این سامانه است. پس از آن تیم تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با همراه داشتن تجهیزات و قطعات مورد نیاز، به آدرسی که ارائه داده اید می آیند. سپس دستگاه بررسی و تعمیر شده و بدون ایراد، به شما تحویل داده می شود.

تعمیر ماشین ظرفشویی در امیرآباد

تعمیر ماشین ظرفشویی در امیرآباد، به ویژه برای ساکنین مناطق غرب و شمال غرب تهران، در کوتاه ترین زمان انجام می شود. زودکمک، به عنوان بزرگ ترین سامانه تعمیراتی کشور، ساده ترین و سریع ترین مسیر برای دریافت خدمات عیب یابی و تعمیر ظرفشویی از برندهای مطرح است. شما می توانید از طریق وب سایت، از مشاوره رایگان بهره مند شده و در صورت نیاز، خدمات تعمیر در محل را در منزل خود دریافت کنید.

تعمیرات ماشین ظرفشویی در پیروزی

ساکنین شرق تهران می توانند برای تعمیر ماشین ظرفشویی در پیروزی، از طریق سامانه یا اپلیکیشن زودکمک اقدام کنند. بدین منظور، وارد سایت شده و در بخش ثبت درخواست، تقاضای تعمیرات ظرفشویی را ثبت کنید. همکاران ما با شما تماس گرفته و هماهنگی های لازم را انجام می دهند. پس از آن تیم تعمیرات به منزل شما آمده و ضمن عیب یابی، تعمیر و تعویض قطعات، تمامی مشکلات عملکردی دستگاه را برطرف می کنند.

تعمیر ظرفشویی در فرجام

چنانچه ساکن محله های جنوب تهران هستید، تیم تعمیرات ماشین ظرفشویی در فرجام، در خدمت شما هستند. همکاران ما با استفاده از تجهیزات پیشرفته و متدهای نوین تعمیراتی، انواع مدل ها و برندهای ماشین ظرفشویی را تعمیر می کنند تا مجددا بتوانید با دستگاه کار کنید. خدمات تعمیر ظرفشویی در تهران با ضمانت نامه معتبر زودکمک همراه هستند و اصالت آنها تضمین شده است.

تعمیر ماشین ظرفشویی در کرج

تعمیر ماشین ظرفشویی با توجه به قیمت گران این تجهیزات باید حتما در مراکز مجاز و معتبر انجام شود. مجموعه زود کمک با برخورداری از تیم متخصص و آموزش دیده بهترین خدمات را در زمینه تعمیر برندهای مختلف ماشین ظرفشویی به شهروندان کرجی ارائه می دهد. فرقی نمی کند که در کدام قسمت از کرج ساکن  هستید، در هر صورت برای تعمیر ظرفشویی کافیست سفارش خود را در سایت ثبت کنید تا کارشناسان زود کمک در اسرع وقت به درخواست شما رسیدگی نمایند.

پاسخ دهی آنلاین به سوالات تعمیر ظرفشویی

اگر در سامانه زودکمک ثبت نام کرده اید، می توانید به صورت آنلاین با کارشناسان تعمیر ماشین ظرفشویی در ارتباط باشید. در پروفایل شما گزینه سوالات شما طراحی شده است تا از طریق آن، با کارشناس مربوطه در ارتباط باشید. بنابراین اگر می خواهید بدانید که چرا ماشین ظرفشویی ظرفها را تمیز نمی کند، روشن نمی شود، خاموش می شود و ...، زودکمک در کنار شماست. پس از این که سوال خود را ثبت کردید، تکنسین تعمیرات ماشین ظرفشویی با شما ارتباط برقرار کرده و به شما پاسخ می دهد. اگر مشکل حل نشد، تیم تعمیرات ظرفشویی در منزل، در خدمت شما هستند.

تعمیر ماشین ظرفشویی

تعمیرات ماشین ظرفشویی در منزل

در صورتی که وقت کافی برای مراجعه به مرکز تعمیرات ندارید یا به هر دلیل دیگری نمی خواهید ماشین ظرفشویی را جابجا کنید، می توانید از خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در محل استفاده کنید. پس از ثبت درخواست تعمیرات ظرفشویی، که در بخش های قبلی توضیح داده شد، همکاران ما با شما تماس می گیرند. پس از دریافت اطلاعاتی همچون آدرس و ...، تیم تعمیرات به آدرس شما می آیند. همکاران ما ابزار مورد نیاز برای تعمیر ظرفشویی را به همراه دارند و تمامی اقدامات لازم برای عیب یابی و ترمیم ماشین ظرفشویی را در حضور خودتان انجام می دهند.

انجام تعمیر و  عیب یابی ظرفشویی در تهران سه سوته در زودکمک انجام میشه

هزینه تعمیرات ظرفشویی

تعمیر ماشین ظرفشویی ممکن است یک عملیات سخت و طولانی و هزینه بر باشد و یا یک اقدام بسیار ساده و ارزان قیمت! این مسئله بستگی به این دارد که کدام قطعات آسیب دیده باشند و این آسیب دیدگی به چه اندازه باشد. مثلا اگر نیاز به تعویض موتور باشد، هزینه تعمیرات ماشین ظرفشویی بالاست. در این صورت باید قیمت قطعه جدید را نیز در هزینه نهایی تعمیرات محاسبه کنید. اما در شرایطی که قطعاتی مثل فیلتر، کلیدها و ... به میزان جزئی آسیب دیده باشند، هزینه تعمیرات ظرفشویی بالا نخواهد بود. در هر صورت تا کارشناسان زودکمک ماشین ظرفشویی را با دقت عیب یابی نکنند، نظری در مورد هزینه ترمیم آن نمی دهند.

تعمیر ماشین ظرفشویی

💥 تماشای  فیلم آموزشی تعویض پمپ ظرفشویی  رو از دست نده. 💥

خدمات تخصصی تعمیر ماشین ظرفشویی

تعمیر برد الکتریکی ماشین ظرفشویی

برد، یکی از مهم ترین قطعات ماشین ظرفشویی و هر دستگاه الکتریکی دیگری است. وظیفه برد الکتریکی، فرمان دادن به قطعات مختلف ماشین ظرفشویی در جریان فرآیند شستشو است. بنابراین، در صورتی که سیم کشی های ماشین ظرفشویی اتصال داشته باشند، اولین قطعه ای که ممکن است دچار آسیب شود، برد الکتریکی آن است. همچنین، در صورت بروز مشکلات مختلف در برد و سایر قطعات ماشین ظرفشویی،ارورهای مختلفی روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می شوند که کاربر را از وجود مشکلات به وجود آمده آگاه می کنند.

جرم گیری ماشین ظرفشویی

گاهی برای تعمیر ماشین ظرفشویی، جرم گیری کردن آن کافی است. استفاده مستمر از دستگاه و شستن ظروف در مراحل مختلف، به مرور باعث نفوذ آلودگی و ذرات غذا به بخش های مختلف ماشین ظرفشویی می شود. تداوم این وضعیت، باعث رسوب گرفتن منافذ و فیلترها شده و در نهایت، ممکن است بوی نامطبوعی از ماشین ظرفشویی حس کنید. از طرفی این مسئله به مرور، کیفیت کار دستگاه را کاهش داده و مانع از آن می شود که ظروف به خوبی تمیز شوند. برای جرم گیری ماشین ظرفشویی باید بخش های مختلف این دستگاه مثل سبدها و لاستیک درب را کاملا تمیز کرد. جوش شیرین و سرکه و یا محلول های موجود در بازار هم گزینه های خوبی برای رسوب زدایی ماشین ظرفشویی هستند.

تعویض اکواستاپ ماشین ظرفشویی

یکی از روش ها و مراحل تعمیر ماشین ظرفشویی مربوط به تعویض اکواستاپ این دستگاه است. اکواستاپ که با عنوان شیر برقی هم شناخته می شود، فرمان ورود آب را برد دریافت کرده و به این ترتیب، آب را وارد مخزن می کند. خرابی این قطعه موجب بروز مشکلاتی همچون عدم آبگیری دستگاه و جمع شدن آب در ماشین خاموش می شود. معمولا امکان تعمیر این قطعه وجود نداشته و برای رفع مشکلات ذکر شده، حتما باید اقدام به تعویض اکواستاپ ماشین ظرفشویی کرد.

تعویض شیر برقی ظرفشویی

تکنسین های تعمیر ماشین ظرفشویی برای تعویض شیربرقی ظرفشویی، اول جریان برق دستگاه را قطع می کنند. سپس شیر ورود آب را قطع کرده و پیچ های پنل پشتی را نیز باز می کنند. پس از آن سقف و پنل ماشین به طور کامل جدا می شوند و شیلنگ شیر برقی از بدنه جدا می گردد. در ادامه شیر برقی معیوب از ماشین خارج شده و قطعه جدید به جای آن نصب می شود. در نهایت، تمامی اجزای باز شده ماشین ظرفشویی مجددا مطابق قبل بسته می شوند.

تعمیر موتور شستشو در ماشین ظرفشویی

در بین قطعات ماشین ظرفشویی، موتور یکی از اصلی ترین و مهم ترین قطعات دستگاه است. خراب شدن موتور باعث ایجاد مشکلات مختلفی مانند شستشوی کثیف ظرف ها میشود. وظیفه موتور در ماشین ظرفشویی این است که طی جریان شستشوی ظرف ها، محلول شستشو را با فشار بالا به طرف ظرف ها اسپری میکند تا تمیز شوند. به این کار، جت پمپ ظرفشویی می گویند.

تعمیر موتور شستشو در ماشین ظرفشویی

تعمیر پمپ ظرفشویی

تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی، معمولا نشانه ای قوی از خرابی پمپ این دستگاه است. وقتی این اتفاق می افتد، هنگام تخلیه آب صدای وزوز شنیده می شود و این یعنی پمپ آسیب دیده و یا حتی به طور کامل از کار افتاده است. اگر این علائم را مشاهده کردید، بهتر است با مرکز تخصصی تعمیر ماشین ظرفشویی در زودکمک تماس بگیرید تا کارشناسان تعمیرات ظرفشویی، راهنمایی ها و خدمات مورد نیاز را به شما ارائه دهند. با تعمیر پمپ ظرفشویی، مشکلات ذکر شده هم برطرف می شوند و می توانید بدون ایراد از دستگاه استفاده کنید.

تعمیر پمپ ظرفشویی

تعمیر هیتر ظرفشویی

یکی دیگر از خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی، تعمیر هیتر است. اگر هیتر ماشین ظرفشویی درست کار نکند، آب به خوبی گرم نشده و در نتیجه، ظروف تمیز نمی شوند. در این شرایط باید هیتر را بررسی کرده و در صورت خرابی، آن را تعمیر یا تعویض کرد. البته معمولا امکان تعمیر هیتر ظرفشویی وجود ندارد و حتما باید این قطعه را تعویض کرد. نحوه کار به این صورت ا ست که پس از باز کردن بخش زیرین ظرفشویی که هیتر در آن قرار گرفته و بیرون آوردن سنسور آنتی-فلود، هیتر از دستگاه بیرون می آید. سپس تکنسین های تعمیرات ماشین ظرفشویی، هیتر آسیب دیده را بیرون آورده و قطعه جدید را جایگزین آن می کنند.

سایر خدمات تعمیر ظرفشویی

  • شناسایی قطعات معیوب
  • تعمیر موتور
  • تعمیر و تعویض هیتر
  • رفع ارورهای ظرفشویی (سامسونگ، ال جی، بوش و ...)
  • تعمیر پمپ و جت پمپ
  • پاکسازی و تعویض فیلترها
  • تعویض تسمه های آسیب دیده
  • رفع ایرادات عملکردی
  • رفع صداهای غیر عادی ظرفشویی
  • رفع بوی بد دستگاه
  • برطرف کردن نشتی آب
  • رفع مشکلات مربوط به برق و اتصالات
  • رفع ایرادات نصب و تعویض کلیدهای آسیب دیده

مشکلات رایج و تعمیرات ظرفشویی

ظرفشویی نیز مانند بسیاری از دستگاه های برقی ممکن است که نقص فنی پیدا کند. در صورتی که یکی از ایرادات رایج زیر برای دستگاه شما پیش آمد، باید در اسرع وقت نسبت به تعمیر ماشین ظرفشویی اقدام نمایید:

  • روشن نشدن ظرفشویی
  • بیش از حد طول کشیدن فرآیند شستشو
  • ایجاد سر و صدای نامتعارف و غیر طبیعی در دستگاه
  • نشت آب از ماشین
  • بوی نامطبوع وسیله
  • خشک نشدن ظروف پس از پایان یافتن شستشو
  • عدم آبگیری دستگاه

ماندن کف در ماشین ظرفشویی

 عواملی همچون استفاده از مواد شوینده نامناسب و پر‌بودن مخزن آن، مسدود شدن پمپ تخلیه، خرابی دریچه ورودی آب، تنظیم نبودن برنامه انتخابی با میزان مایع و خراب بودن پمپ گردش آب موجب ماندن کف در ماشین ظرفشویی می شوند. برای حل این مشکل باید تمامی بخش های ذکر شده بررسی شده و مشکل یا انسداد آنها برطرف شود. همچنین ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات باشد که این کار حتما باید توسط تعمیرکاران حرفه ای و در تعمیرگاه های مجهز انجام شود.

باز نشدن درب ماشین ظرفشویی 

معمولا باز نشدن درب ماشین ظرفشویی، ناشی از عواملی همچون خرابی قفل درب، مشکل در لولای درب و یا فعال شدن قفل کودک است. در صورت خرابی قفل درب، باید این قطعه را تعمیر یا تعویض کرد. لولای درب هم معمولا قابل تعمیر نبوده و باید تعویض گردد. در مورد قفل کودک هم حتما از فعال نبودن آن مطمئن شده و در صورت فعال بودن، آن را غیرفعال نمایید.

رفع مشکل جریان نداشتن آب در ماشین ظرفشویی

اگر آب به خوبی به داخل ماشین ظرفشویی جریان پیدا نکند، باید یک تعمیرکار متخصص، وضعیت فیلتر برقی شیر ورودی آب و وضعیت فشار آب را به دقت کنترل و بررسی کند تا اگر انسدادی پیش آمده است، آن را برطرف کند.

رفع مشکل جریان نداشتن آب در ماشین ظرفشویی

همچنین، تخلیه نادرست ماشین ظرفشویی به دلیل انسداد شیلنگ تخلیه یا لوله فاضلاب، علت دیگر خرابی ظرفشویی است که باعث ایجاد جرم بر روی فیلتر و خرابی پمپ تخلیه دستگاه نیز می شود. در این صورت، ماشین ظرفشویی شما حتما باید توسط یک کارشناس با تجربه چک شود.

سرویس ماشین ظرفشویی ال جی در محل انجام میشه! فقط کافیه همین حالا با شماره 1662 تماس بگیری 😍

رفع مشکل تخلیه آب ماشین ظرفشویی

بعد از شستن ظرف ها، جمع شدن مقدار کمی آب تمیز در وان طبیعی است اما تجمع بیش از حد آب در این قسمت، نشان دهنده عملکرد ناقص و نادرست پمپ و مسدود شدن شلنگ تخلیه است. از طرف دیگر امکان دارد که خطوط تخلیه آب خانه مسدود شده باشند. بنابراین، اگر از شکاف هوا آب کثیف خارج می شود، شلنگ تخلیه را چک کنید که دچار پیچ خوردگی یا مسدودیت نباشند. سپس سرپوش شکاف هوا را از بالای ماشین ظرفشویی بردارید و با استفاده از سیمی سفت آن را تمیز کنید. شما باید طول شلنگ تخلیه را برای پیچ خوردگی یا انسداد چک کنید.

رفع مشکل تخلیه آب ماشین ظرفشویی

بعد از اتمام کاردستگاه و زمانی که ماشین ظرفشویی خنک شد، آن را از برق بکشید و جدا کنید. بررسی کنید که آیا لوله تخلیه ماشین گیر کرده است یا لوله تخلیه خانه مسدود شده است. اگر آب به ظرفشویی برمی گردد، باید لوله های تخلیه کل خانه را چک کنید. همچنین، اگر ماشین ظرفشویی به درستی خشک نمی شود، ممکن است شلنگ تخلیه مسدود شده باشد یا شیر تخلیه نیاز به تعویض داشته باشد. میتوانید شلنگ تخلیه را چک کنید که انسداد نداشته باشد. برای این کار باید شلنگ را از هر دو طرف جدا کنید و داخل آن را با آب داغ تمیز کنید یا آن را با شلنگی جدید تعویض کنید. در صورت برطرف نشدن مشکل، حتما به یک تعمیرکار ظرفشویی مراجعه کنید.

صدای زیاد ماشین ظرفشویی

یکی از ایرادات رایج در ظرفشویی تولید سر و صدای غیر طبیعی بوده که دلیل اصلی این امر خرابی پمپ یا بازوهای اسپری آب است. البته در مواردی چینش نادرست ظرف ها در دستگاه باعث ایجاد سر و صدای زیاد می شود. اگر مشکل از جانب نحوه چینش ظرف ها نباشد، باید نخست پمپ دستگاه چک گردد. گاهی شکستگی ظروف باعث می شود که تکه ای از آن وارد بخش تخلیه پمپ شده و تولید صدا نماید.

پس از آن باید بخش آبپاش را مورد بررسی قرار دهید؛ زیرا احتمال دارد که اجسام خارجی در این قسمت گیر کرده باشند. همچنین بهتر است یاتاقان های آبپاش را چک کرده و در صورت فرسوده شدن، آن را با یک قطعه جدید جایگزین نمایید.

دقت داشته باشید که رفع این عیوب و تعویض قطعاتی همچون یاتاقان ها و آبپاش ها اموری تخصصی هستند؛ بنابراین حتماً در این موارد برای تعمیر ماشین ظرفشویی از یک کارشناس زبده کمک بگیرید.

مشکل نشتی آب در ظرفشویی

عوامل مختلفی منجر به نشتی ظرفشویی می شوند که مهمترین آن ها عبارتند از:

  • آسیب دیدن شیر ورودی آب

چنانچه شیر ورودی، واشرها یا شیلنگ آب خراب شوند، مشکل نشتی در دستگاه به وجود می آید. در چنین شرایطی بهتر است که وسیله را خاموش کنید و از یک فرد متخصص بخواهید قطعه معیوب را تعویض نماید.

  • شل شدن یا خرابی بست ها و شیلنگ

هرگونه ایراد مانند شل شدن یا پوسیدگی شیلنگ و بست ظرفشویی باعث نشت آب می شود. برای رفع مشکل شیلنگ و واشرهای ظرفشویی را چک کرده و در صورت شل بودن، آن ها را کاملا سفت نمایید. چنانچه با این کار مشکل حل نشد، باید دستگاه را برای برطرف کردن ایرادات، به تعمیرکار بسپارید.

  • فرسودگی لاستیک درب

وظیفه لاستیک دور درب ظرفشویی این است از خروج آب جلوگیری کند. حال اگر این قطعه دچار ساییدگی و پوسیدگی شود، مشکلاتی مانند نشتی پیش می آید.

  • معیوب شدن شناور

شناور موظف است که مقدار آب مصرفی دستگاه را تنظیم نماید. نشانه خرابی شناور این است که نشتی لحظه به لحظه افزایش می یابد. در این حالت نباید تعمیر ماشین ظرفشویی را به تاخیر بیندازید، چون ممکن است شدت خرابی بیشتر شود.

  • صدمه دیدن واشر محفظه مواد شوینده

چنانچه خروج آب از قسمت بالای دستگاه باشد، بی شک واشر محفظه مواد شوینده خراب شده است.

  • خرابی پمپ و بازوی آبپاش

آسیب دیدن این دو قطعه نیز منجر به خروج آب از ماشین ظرفشویی می گردند. از آنجا که پمپ و بازوی آبپاش از قطعات مهم هستند، در صورتی که تعمیر وسیله را به تاخیر بیندازید، امکان دارد که موتور نیز خراب شود.

مشکل نشتی آب در ظرفشویی

عدم روشن شدن ظرفشویی

روشن نشدن ماشین ظرفشویی دلایل مختلفی دارد؛ صدمه دیدن قفل درب، رله استارت موتور، فیوز حرارتی، سلکتور ظرفشویی و تایمر در این مسئله دخیل هستند. در این موارد نباید به هیچ وجه خودسرانه عمل کنید،  چون تعمیر تمام قطعات ذکر شده بدون داشتن تجربه و مهارت کافی امکان پذیر نیست.

تکنسین های حاذق مجموعه زود کمک به دلیل گذراندن دوره های آموزشی تخصصی، نخست به عیب یابی پرداخته و ریشه اصلی مشکل را پیدا می کنند. پس از این که متوجه شدند ایراد از جانب کدام قطعه است، تعمیر ظرفشویی را انجام می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران