تعمیر بیس باند آیفون بسته به نوع مشکل می تواند به دو صورت نرم افزاری و سخت افزاری در نمایندگی تعمیر موبایل اپل انجام می شود.  مشکل عدم آنتن دهی گوشی (مشکل بیس باند) می تواند در اثر ایراد های نرم افزاری ، ضربه خوردگی ، نوسانات برق و حتی نقص در پروسه تولید اتفاق بی افتد . پدیدار شدن عبارت Searching در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش آیفون شما نشانگر عدم توانایی دستگاه در پیدا کردن دکل مخابراتی و اتصال به شبکه اپراتور است ، در چنین حالتی است که به اصلاح عام گفته می شود : آنتن گوشی پریده ! در این مطلب سعی داریم تا علل و راه حل های رفع مشکل searching یا اصطلاحا پریدن آنتن آیفون را بررسی کنیم . در صورتی که با چنین مشکلی مواجه هستید نیاز به تعمیر بیس باند آیفون خواهید داشت.جهت تعمیر آیفون اپل با مشکل بیس باند از طریق لینک ذیل درخواست خود را ثبت نمایید.

ثبت سفارش آنلاین تعمیر بیس باند آیفون

برای تعمیر بیس باند آیفون به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر بیس باند آیفون را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، بیس باند آیفون خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات موبایل، ترمیم کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

چگونگی تعمیر بیس باند آیفون

گاهی اوقات خرابی خازن کوچک یا یک قطعه می تواند باعث خرابی Baseband شود. امروزه انواع مختلفی از سیگنال در یک تلفن وجود دارد. 2G، 3G، 4G یا    LTE. One 3G زیرا همه شرکت های مخابراتی از یک فرکانس استفاده نمی کنند. در زمینه تعمیرات آیفون، تعمیر شبکه یا بیس باند به دلیل پیچیدگی طراحی  گوشی های هوشمند ، چالش برانگیزترین کار است. بسیاری از بخش‌های شبکه وجود دارد که می‌تواند بر کار نکردن بیس باند تأثیر بگذارد. لذا توصیه می شود برای تعمیر بیس باند آیفون حتما به مراکز معتبر مراجعه نمایید. اجزای مادربرد در گوشی های اپل بسیار کوچک هستند به همین دلیل به مهارت و ابزار میکرو لحیم کاری نیاز دارند. همچنین کارشناس تعمیر بیس باند باید به خوبی آموزش دیده باشد، تا انتخاب کند چه حرارتی را برای حذف یک چیپ ست خاص بدون تأثیر بر سایر اجزای مادربرد انتخاب کند.

تعمیر بیس باند آیفون ( نرم افزاری)

برای تعمیر آیفون به صورت نرم افزاری راهکارهایی وجود دارد که عبارتند از :

  • قبل از هر کاری وضعیت پوشش مخابراتی مکانی که در آن قرار گرفته اید را بررسی کنید ، شاید مشکل از دستگاه نیست و صرفا در نقطه ای فاقد پوشش مخابراتی قرار دارید.
  • از منوی تنظیمات و قسمت Cellular گزینه مربوط انتخاب را از حالت اتوماتیک به دستی تغییر داده و پس از جستجو نام اپراتور سیم کارت خود را انتخاب کنید.
  • راه حل بعدی اما ساده این است که گوشی خود را ریستارت کنید ، این راهکار ساده بیش از آنچه که تصور می کنید می تواند راهگشا باشد.
  • تنظیمات اپراتور را بروزرسانی کنید(در صورت وجود داشتن این امکان) ، از طریق مسیر setting>General>About>Carrier می توانید در صورت مشاهده پیغام آپدیت جدید ، تنظیمات اپراتور خود را بروز رسانی کنید . برای انجام تعمیر آیفون در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری به صورت تخصصی زودکمک کنار شماست. 

تعمیر بیس باند

  • سیستم عامل خود را بروز رسانی کنید ، یکی دیگر از راه حل های رفع مشکل پریدن آنتن بروز رسانی سیستم عامل است که از مسیر Settings>General>Software Update قابل انجام است. قبل از انجام اینکار از اطلاعات خود کپی بگیرید و مطمئن شوید فضای حافظه دستگاه و باتری آن به میزان کافی در دسترس است.
  • تنظیمات ارتباطی گوشی خود را ریست کنید : از مسیر Setting>General>Reset>Reset network settings و وارد کردن رمز عبور تنظیمات گوشی خود را برای تعمیر بیس باند آیفون (نرم افزاری) خود ریست کنید. با انجام اینکار تمام تنظیمات ارتباطی گوشی شما اعم از مخابراتی ، بلوتوث و وای-فای ریست شده و از نو تنظیم می شوند.
  • سیم کارت خود را خارج کنید و دوباره آن را وارد دستگاه کنید ، ابتدا گوشی را خاموش ، سیم کارت را خارج و سیم کارت را از نظر آسیب و ایرادات فیزیکی بررسی کنید ، سپس مجددا سیم کارت را در دستگاه گذاشته و گوشی را روشن کنید.
  • به عنوان آخرین راه حل تعمیر بیس باند آیفون به صورت نرم افزاری توسط کاربر ، بازگردانی دستگاه به تنظیمات کارخانه می تواند راه حل مشکل پریدن آنتن آیفون شما باشد ، از مسیر Settings>Generals>Reset>Erase all content and settings و بعد از ورود رمز عبور می توانید دستگاه را ریست فکتوری کنید.

تعویض بیس باند آیفون

تعمیر تاچ ال سی دی موبایل اپل با ارئه ضمانتنامه معتبر.

تعمیر بیس باند آیفون (سخت افزاری)

اگر راه حل هایی که در بالا ذکر شد موثر واقع نشد می توان نتیجه گرفت بیس باند گوشی به شکل سخت افزاری دچار مشکل شده ، مراحل تعمیر بیس باند آیفون به صورت سخت افزاری بدین شرح است:

اندازه گیری میزان مقامت پردازنده و آی سی Rf

ابتدا میزان مقاومت پردازنده بیس باند و آی سی RF اندازه گیری می شود تا وجود یا عدم وجود مشکل در بیس باند آیفون بررسی شود ، در صورت وجود اتصال کوتاه ، آن قسمت باید تعمیر شود. احتمال وجود مشکل باید در خازن ها ، آی سی RF ، کریستال بیس باند ، آی سی تغذیه بیس باند و پردازنده بیس باند نیز مورد بررسی قرار گیرد.

برای بررسی و عیب یابی مادربرد ، باید این قطعه به یک مجموعه کامل صفحه نمایش متصل شود . پس از برق رسانی به مادربرد و روشن کردن صفحه نمایش با نگه داشتن کلید پاور باید بررسی کرد که اگر در نوار وضعیت پیام No service مشاهده می شود یعنی مشکل از سیم کارت نیست و بیس باند دچار ایراد شده  و باید تعمیر شود.

تشخیص مشکل در قسمت تغذیه بیس باند

برای تشخیص مشکل در قسمت تغذیه بیس باند باید در زیر میکروسکوپ و با استفاده از هیت گان و موچین تراشه تغذیه جدا شود ، پس از پاکسازی محل های پایه با استفاده از پاک کننده PCB ، اکنون مقاومت دیود هر یک از پدهای لحیم شده باید اندازه گیری شوند ، در صورتی که مقاومت دیود پدها نرمال بود یعنی تراشه تغذیه بیس باند فاق مشکل است. در مرحله بعد با استفاده از یک تفنگ حرارتی clock ، بیس باند را حرارت دهید تا جدا شود و آن را با یک clock سالم و جدید تعویض کنید. اکنون نوبت به تعویض آی سی RF می رسد. با استفاده از هیت گان آن را حرارت دهی کنید و با کمک موچین آن را جدا کنید.

در این مرحله محل قرار گرفتن پد های زیر آی سی را به وسیله پاک کننده PCB تمیز کنید. اکنون آی سی RF جدید و سالم را جایگزین آی سی قبلی کنید. اکنون برای تست نتیجه مادربرد را داخل گوشی قرار دهید و صفحه نمایش را متصل کنید ، احتمالا در این زمان همچنان عبارت Searching در بالای صفحه نمایش دیده می شود ، برای کامل کردن پروسه تعمیر بیس باند آیفون باید گوشی Restore شود ، در این حالت بیس باند ریکاوری شده و پیغام خطا رفع خواهد شد.

در صورت بروز مشکل پریدن آنتن آیفون خود می تواند به منظور صرفه جویی در زمان و هزینه و جلوگیری از آسیب به دستگاه با کارشناسان مرکز تعمیرات تخصصی زود کمک تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران